hi habe mal wieder ein prob
Progressbar zeigt nicht das an was sie soll
Edit: wenn ich die werte ändere bei spieler und gegner klapt das wunderbar
aber wenn ich den button drücke werden die werte geändert aber nicht grafisch in der Progressbar dargestellt
Progressbar zeigt nicht das an was sie soll
Edit: wenn ich die werte ändere bei spieler und gegner klapt das wunderbar
aber wenn ich den button drücke werden die werte geändert aber nicht grafisch in der Progressbar dargestellt
Java:
/*
* To change this template, choose Tools | Templates
* and open the template in the editor.
*/
package rollenspiel;
/**
*
* @author kill
*/
public class MainFenster extends javax.swing.JFrame {
/**
* Creates new form MainFenster
*/
public MainFenster() {
initComponents();
//wert
lebenGegner.setMaximum(gegner.lebenMax);
lebenGegner.setValue(gegner.leben);
//text
lebenGegner.setStringPainted(true);
lebenGegner.setString("Lebens Punkte"+ gegner.leben+"!");
//wert
lebenSpieler.setMaximum(spieler.lebenMax);
lebenSpieler.setValue(spieler.leben);
//text
lebenSpieler.setStringPainted(true);
lebenSpieler.setString("Lebens Punkte"+ spieler.leben+"!");
}
void Angiff() {
//schaden Gegner
gegner.leben = gegner.leben - spieler.schaden;
//schaden Spieler
spieler.leben = spieler.leben - gegner.schaden;
}
/**
* This method is called from within the constructor to initialize the form.
* WARNING: Do NOT modify this code. The content of this method is always
* regenerated by the Form Editor.
*/
@SuppressWarnings("unchecked")
// <editor-fold defaultstate="collapsed" desc="Generated Code">
private void initComponents() {
lebenSpieler = new javax.swing.JProgressBar();
lebenGegner = new javax.swing.JProgressBar();
angriff = new javax.swing.JButton();
setDefaultCloseOperation(javax.swing.WindowConstants.EXIT_ON_CLOSE);
angriff.setText("Angriff");
angriff.addActionListener(new java.awt.event.ActionListener() {
public void actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent evt) {
angriffActionPerformed(evt);
}
});
javax.swing.GroupLayout layout = new javax.swing.GroupLayout(getContentPane());
getContentPane().setLayout(layout);
layout.setHorizontalGroup(
layout.createParallelGroup(javax.swing.GroupLayout.Alignment.LEADING)
.addComponent(lebenSpieler, javax.swing.GroupLayout.DEFAULT_SIZE, 400, Short.MAX_VALUE)
.addComponent(lebenGegner, javax.swing.GroupLayout.DEFAULT_SIZE, javax.swing.GroupLayout.DEFAULT_SIZE, Short.MAX_VALUE)
.addGroup(layout.createSequentialGroup()
.addComponent(angriff)
.addGap(0, 0, Short.MAX_VALUE))
);
layout.setVerticalGroup(
layout.createParallelGroup(javax.swing.GroupLayout.Alignment.LEADING)
.addGroup(javax.swing.GroupLayout.Alignment.TRAILING, layout.createSequentialGroup()
.addGap(52, 52, 52)
.addComponent(lebenGegner, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE, 27, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE)
.addPreferredGap(javax.swing.LayoutStyle.ComponentPlacement.RELATED, 134, Short.MAX_VALUE)
.addComponent(lebenSpieler, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE, 26, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE)
.addPreferredGap(javax.swing.LayoutStyle.ComponentPlacement.RELATED)
.addComponent(angriff)
.addGap(32, 32, 32))
);
pack();
}// </editor-fold>
private void angriffActionPerformed(java.awt.event.ActionEvent evt) {
Angiff();
}
/**
* @param args the command line arguments
*/
public static void main(String args[]) {
/*
* Set the Nimbus look and feel
*/
//<editor-fold defaultstate="collapsed" desc=" Look and feel setting code (optional) ">
/*
* If Nimbus (introduced in Java SE 6) is not available, stay with the
* default look and feel. For details see
* [url=http://download.oracle.com/javase/tutorial/uiswing/lookandfeel/plaf.html]How to Set the Look and Feel (The Java™ Tutorials > Creating a GUI With JFC/Swing > Modifying the Look and Feel)[/url]
*/
try {
for (javax.swing.UIManager.LookAndFeelInfo info : javax.swing.UIManager.getInstalledLookAndFeels()) {
if ("Nimbus".equals(info.getName())) {
javax.swing.UIManager.setLookAndFeel(info.getClassName());
break;
}
}
} catch (ClassNotFoundException ex) {
java.util.logging.Logger.getLogger(MainFenster.class.getName()).log(java.util.logging.Level.SEVERE, null, ex);
} catch (InstantiationException ex) {
java.util.logging.Logger.getLogger(MainFenster.class.getName()).log(java.util.logging.Level.SEVERE, null, ex);
} catch (IllegalAccessException ex) {
java.util.logging.Logger.getLogger(MainFenster.class.getName()).log(java.util.logging.Level.SEVERE, null, ex);
} catch (javax.swing.UnsupportedLookAndFeelException ex) {
java.util.logging.Logger.getLogger(MainFenster.class.getName()).log(java.util.logging.Level.SEVERE, null, ex);
}
//</editor-fold>
/*
* Create and display the form
*/
java.awt.EventQueue.invokeLater(new Runnable() {
public void run() {
new MainFenster().setVisible(true);
}
});
}
Spieler spieler = new Spieler();
Gegner gegner = new Gegner();
// Variables declaration - do not modify
private javax.swing.JButton angriff;
private javax.swing.JProgressBar lebenGegner;
private javax.swing.JProgressBar lebenSpieler;
// End of variables declaration
}
Zuletzt bearbeitet: