Hi..
ich hab n kleines Problem.
Ich hoff jemand von euch kann mir da helfen, wenn es überhaupt hilfe gibt!
Ich hab grad rausgefunden, dass Java3d die Anzahl der aktiven Lichter beschränkt!
Sobald ein Objekt von mehr als 8 lichtern beleuchtet wird, ist die Anzahl der Lichter beschränkt!
Gibt es irgendeine Möglichkeit die Beschränkung aufzheben??
Bitte um schnelle Hilfe.
Abgabe am Freitag!
Danke schonmal fürs lesen.
Gruß Imm0
Limit on the Number of Lights
The second limitation demonstrated in ConcentrationApp is not seen in the rendering. The plane in
ConcentrationApp is really four plane objects next to each other. This was done to overcome a potential
limitation of underlying rendering system. The OpenGL specification only requires support for eight
simultaneous light sources6. If the plane in ConcentrationApp were one visual object, then OpenGL would
limit the number of lights to eight for some machines.
Using the influencing bounds to pick only the relevant light sources for a visual object, Java 3D
dynamically creates light specifications for lights as visual objects are rendered. As long as no single
object is lit by more than eight lights, Java 3D programs are not limited in the number of lights in a virtual
world.
Nachzulesen unter:
http://java.sun.com/developer/onlineTraining/java3d/j3d_tutorial_ch6.pdf
ich hab n kleines Problem.
Ich hoff jemand von euch kann mir da helfen, wenn es überhaupt hilfe gibt!
Ich hab grad rausgefunden, dass Java3d die Anzahl der aktiven Lichter beschränkt!
Sobald ein Objekt von mehr als 8 lichtern beleuchtet wird, ist die Anzahl der Lichter beschränkt!
Gibt es irgendeine Möglichkeit die Beschränkung aufzheben??
Bitte um schnelle Hilfe.
Abgabe am Freitag!
Danke schonmal fürs lesen.
Gruß Imm0
Limit on the Number of Lights
The second limitation demonstrated in ConcentrationApp is not seen in the rendering. The plane in
ConcentrationApp is really four plane objects next to each other. This was done to overcome a potential
limitation of underlying rendering system. The OpenGL specification only requires support for eight
simultaneous light sources6. If the plane in ConcentrationApp were one visual object, then OpenGL would
limit the number of lights to eight for some machines.
Using the influencing bounds to pick only the relevant light sources for a visual object, Java 3D
dynamically creates light specifications for lights as visual objects are rendered. As long as no single
object is lit by more than eight lights, Java 3D programs are not limited in the number of lights in a virtual
world.
Nachzulesen unter:
http://java.sun.com/developer/onlineTraining/java3d/j3d_tutorial_ch6.pdf